kawan-kawan yg baik hati

valentine??no larh..



salam,,ari ny nak share tips pasal sahbat...hope u'all ske kn ia!!!peace!!huhu ni tips psal cmne kte nk plih sahbat yg bek..korunk leh gne tips ni ble2 mse je..hope bkesan ya!!

  • Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya,dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah,dia suka mencukupi keperluan kita.
  • Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu,dia suka menerima dengan rasa terharu,jika ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu,dia suka menghitung-hitungkannya(menyebutnya)
  • Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu,ia suka menerimanya dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna,dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya.
  • Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya pasti ia memberi,jikalau engkau diam,dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu,dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.
  • Pilihlah sahabat yang jikalau engkau berkata,ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya sahaja.Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya,dia suka mengalah untuk kepentinganmu.

friends 4 ever!!

i miss u'all so much!!never 4get larh...





I hope our friendship will always remain until the end of life.......

나는 우리의 우정은 항상 인생이 끝날 때까지 유지됩니다 희망
huhuuhu,,pham2 sndri la..k la ny je kot bnda yg nk d share bsme anda sklian...kte xelok smbt valentine ni...so,,sbgi pgantinye..sy share psal friend..huuhu hope u'all can enjoy with it!!
kla,,wassalam..daA~





terima kasih sudi membaca. give u flying kiss ♥♥

7 comments:

CheerZ_CherrY said...

oh no...my post..haha

CheerZ_CherrY said...

ooo...pencuri2!!tolong!!..polis...nino..nino..haha

NURUL NAJWA said...

i say..bru jumpe maa..eh,,pncurik??mne2..kne call polis ni..haha

CheerZ_CherrY said...

mu r c pencurik uh..haha

NURUL NAJWA said...

moo?? lmbu??waa~xsngkle lmbu pndi mncurik..haha Ah!!tdak!!cmne lmbu bole celik IT ny...wawawa

CheerZ_CherrY said...

yek minah ni..ak eja len,yg ko eja len pehal..haha..

NURUL NAJWA said...

hemo hemo ko...xpuas ati ngn aq ea??td da lah ngku klah kt fb...wawawawa